Ragn-Sells strävar efter att vara en stark röst och en förebild i omställningen till en cirkulär ekonomi. Detta påverkar allt från affärsmodeller till kontinuerlig kompetensutveckling och kunskapsdelning med samtliga intressenter.
Att investera i en bredare kunskapsbas om fördelarna och möjligheterna med en cirkulär ekonomi, där avfall ses som en källa till hållbara råvaror, är ett åtagande att bygga en kultur präglad av innovativt tänkande.
Att vara en tankeledare innebär att leva som vi lär. Det innebär att satsa på våra medarbetare, stärka kompetensen, uppmuntra nya idéer och på djupet förstå vad en cirkulär ekonomi och ett förändrat synsätt på avfall innebär.
– För oss handlar kompetensutveckling om mer än att bara lära sig nya modeord eller att bocka av en årlig utbildning för sakens skull. Det handlar om att stärka våra medarbetare så att de kan driva förändring och bli ambassadörer för en cirkulär framtid, säger Cecilia Zarbell, varumärkes- och kommunikationsdirektör på Ragn-Sells.
Under 2024 utvecklade vi en ny digital utbildning med syftet att skapa en gemensam förståelse för varför vi måste förändra vårt sätt att se på avfall.
Ett viktigt mål med utbildningen är att odla en känsla av ansvar och stolthet i hela organisationen, där alla känner att de är en del av något större än ekonomiska resultat och siffror. Vi är alla en del av uppdraget att omdefiniera hur vi använder resurser – och skyddar vår planet.