Fakturafrågor

Här hittar du frågor och svar om fakturor. Saknar du en fråga/svar? Mejla kundservice@ragnsells.com.

Jag har fått en faktura med en avgift för felsorterat material. Varför då?

Det beror på att vi hittat material i din behållare som inte överensstämmer med det som angavs vid beställningen. Det leder i sin tur till att vår hantering av avfallet förändras och extra avgifter kan tillkomma. 

Om jag betalar fakturan idag, behöver jag då betala den påminnelseavgift?

Ja, då påminnelseavgiften betyder att ordinarie betalningsdatum har passerat.

Går det att få fakturan via mail?

Det går bra, skicka ett mail med era kunduppgifter och var ni vill att mailfakturan ska gå till kundservice@ragnsells.se eller kontakta oss via detta formulär. Se till att ha ditt företagsnamn/organisationsnummer/kundnummer tillgängligt.

Jag vill ha en kopia på min faktura. Hur gör jag?

Om du har en Kundportal så kan du själv hämta en kopia på fakturan där. Vill du ha en Kundportal för enklare avfallshantering - läs mer om hur gör här

Det går också bra att Kontakta Kundservice så hjälper de dig alt. använd detta formulär. Se till att ha ditt företagsnamn/organisationsnummer/kundnummer tillgängligt.

Vilka betalningsvillkor har ni?

Standard är 15 dagar. Är du avtalskund beror dina villkor på ditt avtal, kontakta din säljare för mer information.

Länk till Ragn-Sells Allmänna Villkor

Jag skulle vilja ändra fakturaadress. Hur gör jag?

Om du har en Kundportal så kan du själv ändra adressinformation. Vill du ha en Kundportal för enklare avfallshantering - läs mer om hur gör här

Du kan också skicka din nya adress till kundservice@ragnsells.com eller använd detta formulär

Ange följande information

  • Företagsnamn
  • Organisationsnummer
  • Kundnummer
  • Informera om den nya faktureringsadressen