2010-12-01

Ny miljöchef på Ragn-Sells AB

Tove Olsson har utsetts till ny miljöchef på Ragn-Sells AB. Tove Olsson,  tar klivet från AstraZeneca där hon under de senaste 8 åren haft ledande befattningar inom miljö- och kvalitetsområdet.

Miljöarbetet på Ragn-Sells AB har de senaste åren utvecklats och expanderat för att möta morgondagens krav inom området klimat och miljö. Ragn-Sells devis  ”En del av kretsloppet” är en viktig ledstjärna i de interna processerna men lika viktigt är det att agera som opinionsbildare mot allmänhet och beslutsfattare inom miljöområdet.

Ragn-Sells arbete handlar om en kontinuerlig utveckling av effektiva och klimatneutrala arbetssätt. Det innebär också att öka dialogen med våra kunder för att tillsammans finna klimatsmarta lösningar. Vi har ambitionen att utveckla samarbetet med såväl EU som departement och riksdag och vi vill även i framtiden vara den ledande experten inom miljölagstiftning där vår miljöchef spelar en viktig roll, säger Ragn-Sells personaldirektör Mats Tronelius som lett rekryteringsprocessen.

Förutom sin operativa befattning på AstraZeneca, har Tove Olsson haft flera uppdrag inom miljöområdet. Hon har bland annat varit ledamot i Miljökommittén i Plast och Kemigruppen, ledamot i EKU (Ekologisk Upphandling) samt ledamot i kommittén för tekniska lösningar inom IVL.

Tove tillträder sin nya post på Ragn-Sells AB den 1 mars 2011.