2010-05-12

Allt om avfall på Ragn-Sells nya webbplats

På Ragn-Sells nya webbplats finns allt om avfall, hur det ska hanteras och vad som händer med det i slutändan. Helt enkelt den självklara platsen för den som vill veta något om avfall och kretslopp. Miljöchefen Christina Lindbäck har fått en egen blogg - en blogg om avfall, kretslopp, klimatet och miljö.

Ragn-Sells tar emot alla slags avfall, förutom kärnavfall. Och Ragn-Sells arbetar varje dag med att återvinna så mycket det går. På företagets nya webbplats kan du enkelt surfa runt och söka i hela tjänsteutbudet och i mängder med information om kretsloppet och återvinningen. Du kan läsa om allt från speciella tekniker till avfallslagstiftning och om specifika miljönyttor med återvinningen.

- Vi har satsat på att våra besökare enkelt ska hitta det de söker efter - oavsett om det handlar om våra tjänster, om kretsloppet eller om avfallslagstiftning. Vår webbplats ska vara den självklara platsen att besöka för den som har frågor kring avfallshantering, säger marknadschef Johan Börje. Vi har så mycket kunskap i vårt företag – kunskap som vi gärna delar med oss av.

På den moderna webbplatsen har miljöchefen Christina Lindbäck fått en egen blogg, där hon främst tänker skriva om miljöaspekten på återvinning.
- Jag är glad över att få möjlighet att på det här sättet dela med mig av allt som händer på miljöområdet när det gäller avfall och återvinning, säger miljöchef Christina Lindbäck.
Christina har i många år varit ordförande i organisationen Näringslivets miljöchefer, och är nyutnämnd ordförande i Svensk Miljömärkning AB.

På webbplatsen finns även Klimatnyttoguiden – en enkel guide som snabbt räknar ut klimatnyttan med återvinning för några olika material.

www.ragnsells.se

Johan Börje Marknadschef