Utökat uppdrag på Centralen i Stockholm

Jernhusen Stationer har valt att förlänga sitt avtal med Ragn-Sells Stockholm gällande gods och avfallsentreprenaden på Centralstationen i Stockholm. Det är ett mycket intressant och publikt uppdrag. Här kan du läsa mer om våra Skräddarsydda lösningar

Jernhusen har satsat ca 2 miljarder kronor på grundförstärkning och renovering av stationsbyggnaden. Många nya butik- och restaurangkoncept har kommit in. Lägg därtill den nya stationen för citybanan. I samband med detta har Jernhusen även byggt Stockholms centralaste godsmottagning. Godsmottagningen skall förse hela stationen med all gods- och avfallshantering.
Ragn-Sells har sedan tidigare haft avfallshanteringen på Stockholms Central.

Det nya avtalet innebär att vi kommer att installera en fullt utbyggd godsmottaningsfunktion med personal och godsscanningssystem samt avfallshantering med självvägningsvåg och nya komprimatorer. Ragn-Sells kommer att ha sex personer på plats på Centralen. Alla som passerar stationen kommer se vår anläggning precis intill stationens södra fasad - mer centralt kan det inte bli.

Centralstationen Stockholm

För mer information om skräddarsydda lösningar använd kontaktformuläret till höger på sidan.