Förnyat avtal med Svensk Däckåtervinning

Svensk Däckåtervinning AB har avtalat med Ragn-Sells Däckåtervinning AB om insamling av uttjänta däck samt återvinning samt vidareförädling och marknadssättning av återvunnet däckmaterial.

Vi ser fram emot att få fortsätta samarbetet med att understödja användningen av återvunnet gummi och stål i olika tillämpningar, säger SDAB’s VD Fredrik Ardefors. Nyttan med användning av gummimaterial i allt från allvädersplaner för fotboll, vattenrening, cykelbanor mm är tydlig och vi arbetar tillsammans med att besvara alla frågor kring materialet. Samtidigt pågår ett projekt med sluta kretsloppet för materialet så att biflöden minimeras både under och efter användning.

Det är naturligtvis mycket stimulerande att få fortsätta samarbetet med SDAB i den framåtskridande fas som användningen av högpresterande gummi från däck nu går in i, säger Pål Hansen, VD på Ragn-Sells Däckåtervinning. Nyttoperspektivet med återvunnet material är mycket viktigt för oss vid sidan om hälso- och miljöaspekter samt transparens och samarbete med såväl myndigheter som kunder.

Avtalet träder i kraft 1 januari 2017 och löper under 6 år i hela Sverige.

Läs mer om Ragn-Sells tjänster inom däckåtervinning.