Frågor och svar

Här kan du se de vanligaste frågorna som kommer in till oss på kundtjänst. Du är alltid välkommen att kontakta oss på kundtjanst@ragnsells.com

FAQ


Ragn-Sells har inte kommit och hämtat/jag har inte fått ut det jag beställt. Vad har hänt?
Du kan kontakta oss på kundtjänst antingen via telefon, mail eller fax så undersöker vi vad som har hänt. Ange namn, kundnummer/organisationsnummer, adress och telefonnummer.

Jag skulle vilja ändra fakturaadressen. Hur gör jag?
Det behöver ske skriftligen till Ragn-Sells antingen via mail eller via fax. Uppgifter som behöver anges är: företagsnamn, organisationsnummer, kundnummer och från vilken adress det ska ändras till den nya adressen.

Vårt företag/fastighet byter ägare. Hur gör jag?
Det behöver ske skriftligen till Ragn-Sells antingen via mail eller via fax. Uppgifter som behöver anges är: nuvarande adress och organisationsnummer samt nya företagets adress och organisationsnummer. Om utställda fakturor behöver ändras ange fakturanummer på dessa.

Jag vill säga upp avtalet. Hur gör jag?
Det behöver ske skriftligen till Ragn-Sells antingen via mail eller via fax. Uppgifter som behöver anges är: företagsnamn, organisationsnummer/kundnummer, vad uppsägningen avser samt när uppsägningen ska gälla.

Jag skulle vilja bli kund hos er och undrar vilka avfallslösningar som finns?
Under rubriken Våra tjänster kan du se vilka lösningar vi har. Du kan även fylla i de uppgifter som behövs under Kontakta mig, så återkommer en säljare till dig för att diskutera en passande avfallslösning.

Vilka uppgifter behöver Ragn-Sells för att kunna göra en beställning/order?
- Namn och telefonnummer
- Hämtadress
- Vad vill du ha utfört?
- När vill du att vi ska hämta/utföra uppdraget
- Speciell fakturamärkning
- Material, behållare och storlek
- Mängder/volymer
- Tala gärna om ifall det är lunchstängt eller om ni har speciella öppettider

Jag har en fakturafråga. Hur kan jag bära mig åt med den?
Kontakta oss på kundtjänst antingen via telefon, mail eller fax. Du behöver ange fakturanummer, namn och telefonnummer.

Vad händer med avfallet som vi kör till er?
Det beror på vilken typ av avfall det rör sig om, de allra flesta typerna av avfall återvinner vi, en del går till förbränning och en liten del läggs på deponi. Du kan se vart en del avfall tar vägen i vår Källsorteringsguide.

Kan jag komma som privat person till era anläggningar och lämna avfall?
Kontakta respektive anläggning för information. Kontaktinformation hittar du under Hitta våra kontor och anläggningar.

Hur mycket får man lasta i containern jag har, vad händer om den är för mycket lastad?
Om en container blir överlastad kan vi inte hämta den och det medför extrakostnader för att tömma ur den så pass mycket att den blir flyttbar. När du beställer en container så får du anvisningar om hur mycket du kan lasta i den.

Kan ni hjälpa oss med att hantera vårt farliga avfall?
Ja, vi har lång erfarenhet av att hantera farligt avfall. Vi har tillstånd och kvalitativa behandlingsmetoder för i stort sett alla typer av farligt avfall. Kontakta vår kundtjänst för mer information.

Jag har fått en faktura där jag har fått en avgift för felsorterat material. Hur kan det komma sig?
Det beror på att vi har funnit ett material i din behållare som inte ska finnas där, det försvårar vår logistik och vi måste därför ta ut en extra avgift.

Vilka betalningsvillkor har ni?
15 dagar

Om jag betalar fakturan idag, behöver jag då betala den påminnelseavgift som finns med på fakturan?
Ja, eftersom det finns en påminnelseavgift på fakturan så betyder det att ordinarie betalningsdatum är passerat.

Stäng
Stäng