Fakturafrågor

Här hittar du frågor och svar om fakturor. Saknar du en fråga/svar? Mejla kundtjanst@ragnsells.com.

Jag har fått en faktura med en avgift för felsorterat material. Varför då?

Det beror på att vi hittat material i din behållare som inte överensstämmer med det som angavs vid beställningen. Det leder i sin tur till att vår hantering av avfallet förändras och extra avgifter kan tillkomma. 

Om jag betalar fakturan idag, behöver jag då betala den påminnelseavgift?

Ja, då påminnelseavgiften betyder att ordinarie betalningsdatum har passerat.

Jag vill ha en kopia på min faktura. Hur gör jag?

Kontakta Kundtjänst så hjälper de dig alt. använd detta formulär. Se till att ha ditt företagsnamn/organisationsnummer/kundnummer tillgängligt.

Vilka betalningsvillkor har ni?

Generellt 15 dagar, men detta kan utökas vid avtal.

Jag skulle vilja ändra fakturaadress. Hur gör jag?

Skicka din nya adress till kundtjanst@ragnsells.com eller använd detta formulär. Det är viktigt att du anger följande information: 

  • Företagsnamn
  • Organisationsnummer
  • Kundnummer
  • Informera om den nya faktureringsadressen